Long weekend escape - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu Long weekend escape - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu

Long weekend escape

13 November 2014 | Australië, Frasereiland

Vorige week was de G-20 in Brisbane. Dit betekende: heel veel belangrijke mensen op bezoek in Brisbane, heel veel beveiliging en politie, wegen afgesloten, veiligheidsmaatregelen op heel veel kantoren in Brisbane CBD.
Kortom: chaos...

Maar ook: een vrije dag op vrijdag voor iedereen die in Brisbane werkt!
En daar maken we natuurlijk graag gebruik van om de stad te ontvluchten en er een mooi lang weekend van te maken.

We hebben ook de donderdag vrij genomen, om een 4-daagse trip naar Fraser Island te maken. Genieten!

Woensdagavond al naar Inskip Point (Rainbow Beach) gereden, daar overnacht, zodat we donderdagochtend vroeg de eerste ferry naar Fraser Island konden pakken.

Deze keer hebben we niet de usual Fraser Island stuff gedaan (zoals Eli Creek, Indian Head, Lake McKenzie, Champagne Pools), maar zijn we in een keer doorgereden naar Sandy Cape in het uiterste noorden van het eiland.
Wow! Wat is het daar mooi!
We waren daar nog nooit eerder geweest, en waren daarom ook blij verrast met wat we daar aantroffen: white sandy beach (prive strand bij hoog tij want dan kun je daar niet meer komen), crystal clear blue calm water, shady camp sites (in the bush), en de dagen werden afgesloten met een adembenemende zonsondergang.

Niet heel veel gedaan; lekker relaxen, vissen, zwemmen, bbq-en. Zoals "vakanties" (= ozzie weekends) horen te zijn. :-)

• 23 November 2014 - 11:23

Esther Derks:

Prachtig! Fijn om te zien dat jullie nog altijd zo genieten xx

• 23 November 2014 - 18:28

Martine:

Wow wat mooi weer. Als je nog een leuke baan in Aussie voorbij ziet komen dan hoor ik het wel ;-). Op naar een nieuw avontuur... tot skyps xx