Fraser Island again - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu Fraser Island again - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu

Fraser Island again

01 Maart 2014 | Australië, Fraser Island

Na een bezoek aan Moreton Island in januari, vonden we het ook wel weer tijd voor een bezoek aan Fraser Island - het grootste zandeiland ter wereld (120 km lang, 24 km breed).

Vorige week vrijdagmiddag vertrokken, geslapen op Inskip Point, om zaterdagochtend vroeg (6:00u!!) de ferry naar Fraser Island te nemen.

Super weekend, samen met Odin & Shellee en Odin's zusje Bibiche.

Wat we allemaal gedaan hebben en bezocht hebben: Lake McKenzie (helder blauw water), Champagne Pools ("pools" worden met high tide gevuld met fresh ocean water), camping, swimming, Indian Head, Maheno shipwreck, Lake Allom (met freshwater turtles), drive and walk through the rainforest, driving/cruising on the beach.
Ook werden we er weer aan herinnerd dat mother nature nog altijd de baas is - een stel jonge gasten dachten wel even met incoming tide door het water te rijden. Niet dus... Het water, de stroming en de golven waren sterker dan hun auto! Oops...

Geweldig om weer te kamperen op het strand, dingo's te zien en te genieten van het uitzicht op Indian Head en de mooie zonsondergangen.

Dit gaat nooit vervelen!

• 08 Maart 2014 - 11:38

Mien & Wiebo:

O wat een mooie herinneringen !

Moie herkenbare plaatjes.

Jullie hebben geschiedenis geschreven toen we daar samen mochten zijn !
    We denken er altijd met veel genoegen aan terug.

liefs,
    M&W