Our greatest holiday in Oz so far... - Reisverslag uit Kununurra, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu Our greatest holiday in Oz so far... - Reisverslag uit Kununurra, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu

Our greatest holiday in Oz so far...

04 Juni 2014 | Australië, Kununurra

Back in Brissie from the greatest holiday in Oz so far...

Ons avontuur begon op vrijdag 16 mei 2014: we zijn om 17:30 naar Perth vertrokken (met het vliegtuig) en na een 5,5 durende vlucht daar aangekomen. First time in Western Australia for us!

Vervolgens een auto gehuurd waarmee we enkele dagen rondom Perth hebben gereden.
De ene dag de stad verkend (CBD, Swan River, Crown Perth, Kings Park, Mill Point), de volgende dag 200km via de kust naar het zuiden gereden (Rockingham, Mandurah) en via het binnenland weer terug (MacNuts WA bezocht - macadamia noten farm), en de dag daarna 200km via de kust naar het noorden gereden en genoten van de mooie stranden die ze daar hebben.
Tijdens ons verblijf in Perth hebben we bij Steve, een vriend van ons, overnacht, dus dat was wel makkelijk.

Op woensdag 21 mei zijn we naar Argyle gevlogen, in het noorden van Western Australia. Mathijs had voor ons geregeld dat we met de Rio Tinto mijnvlucht mee konden. Helemaal super!
In Argyle kwam Mathijs ons ophalen met de auto en 2,5 uur later waren we bij Mathijs en Rinske thuis in Kununurra. Mathijs werkt voor Rio Tinto, Argyle diamond mine. We hebben Mathijs in Rinske in Brisbane ontmoet en ze zijn vorig jaar naar Kununurra verhuisd. Erg leuk om elkaar dus weer eens te zien!

Vanaf donderdag 22 mei zijn we gezellig met Mathijs, Rinske en Jason op pad geweest; een fantastische trip door de Kimberley! Volgens velen het allermooiste gebied van Australie. En na 9 dagen rondgereden te hebben, zijn wij het daar helemaal mee eens!

Op dag 1 (donderdag 22 mei) zijn we eerst naar Emma Gorge gereden, vanuit Kununurra naar het westen. Na een mooie wandeling kwamen we aan bij de waterval waar we heerlijk gezwommen hebben.
Ook het rijden door de Kimberley’s, via de Gibb River Road (allemaal gravel, geen asfalt), de great scenery, en de verschillende River crossings waren al een fantastische ervaring!
Overnacht op Home Valley Station en daar de volgende dag en nacht ook doorgebracht. Simon en Mathijs hebben daar nog gevist op de Pentecost River.

Op dag 3 (zaterdag 24 mei) naar Drysdale River Station, en daar vlakbij bij Miners’ Pool overnacht, als tussenstop op de rit naar Mitchell Falls.

Op dag 4 (zondag 25 mei) verder naar het noorden gereden en op de Mitchell Falls campground aangekomen. ’s Middags nog even gezwommen bij de Little Mertens Falls; another small paradise on earth…

Dag 5 was de meest geweldige dag van de hele trip: Mitchell Falls! “Wow!” was de 2 uur durende wandeling er naar toe (via Little Mertens Falls, Big Mertens Falls en nog allerlei andere mooie rock pools waar we even gestopt zijn om te zwemmen), “Wow!” waren de Mitchell Falls zelf, en “Wow wow!” was de helikopter vlucht terug naar de campsite. SUPER ervaring! Gaan we zeker nog een keer doen!

Op dag 6 (dinsdag 27 mei) een dagtrip naar Surveyors’ Pool gedaan, waar ook de waterval en het zwemmen weer paradijselijk aanvoelde.
Blijft gek dat het overal zo heel erg rustig is; waar zijn alle mensen/toeristen op deze fantastisch mooie plekken?!?

Op dag 7 (woensdag 28 mei) een heeeeeeele lange autorit van 10u gedaan: we zijn in een keer van Mitchell Falls terug gereden naar El Questro. Tussendoor nog wel even gestopt bij Drysdale (to fuel up) en Ellenbrae (bekend van de beste home made scones op de Gibb River Road).

Dag 8 (donderdag 29 mei) was mijn verjaardag! ’s Morgens verwend met cadeautjes en brownies gebakken door Rinske op de campsite. Daarna Zebedee Springs bezocht; hot springs rock pools. GE-WEL-DIG! Lekker gerelaxed in het warme water in de rock pools in het “regenwoud”. Wat een oasis!
’s Middags hebben Simon en ik samen nog twee 4WD tracks met de auto gedaan, vanaf El Questro: Pigeon Hole en Explosion Gorge. Beide tracks met hele mooie scenery en lookouts, eindigend bij de rivier.
’s Avonds uit eten geweest bij het restaurant op El Questro (fresh barramundi). En na een aantal typische camping-maaltijden, hebben we allemaal enorm genoten van dit heerlijke diner!

Op dag 9 (vrijdag 30 mei) zijn we terug naar Kununurra gegaan, onderweg nog bij de Grotto (rock pool waterval) gestopt, maar die stond helemaal droog in dry season.

Eenmaal terug in Kununurra hebben we bij Mathijs en Rinske gelogeerd.
Op zondag zijn Simon en ik nog via een 4WD track naar Wyndham gereden. En onderweg hebben we onze eerste echt krokodil (salty) in het wild gezien; so cool!

Maandag en dinsdag zijn we met z’n 2en naar Lake Argyle geweest, waar we overnacht hebben en een sunset cruise hebben gedaan. Daar hebben we ook de andere krokodillen familie gezien: freshwater crocs.

Woensdag was ons avontuur in de Kimberley’s al weer voorbij… Snik… Maar we hebben een hele mooie tijd gehad en we gaan zeker nog een keer terug!

Op woensdag 4 juni waren we weer terug in Perth, waar we nog 3 dagen hebben doorgebracht, waarvan we 1 dag Rottnest Island hebben rondgefietst (mooi “tropisch” eiland, zoals Moreton Island, met witte stranden en kristal helder water).

En op zondag 8 juni waren we weer veilig terug in Brissie.

Wat een avontuur… Echt een SUPER SUPER SUPER vakantie!

Voor meer foto's (heeeeel veel meer foto's), zie Simon's FB.

• 14 Juni 2014 - 10:41

Esther Derks:

Prachtig Liset! En leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad met iedereen :-) xx

• 14 Juni 2014 - 13:32

Arend En Marleen:

wat een geweldig mooie reis is dat geweest. .WIJ HOPEN DAT JULLIE ER NOG VELE ZULLEN MAKEN ,ZODAT WIJ E HIER OOK VAN KUNNEN GENIETEN .xxx

• 15 Juni 2014 - 21:58

Nanine:

Kan alleen maar beamen... Told ya so!! ;-)) Briljant land he, herkenbare plekjes, ik vond het Noord-Westen ook een van de mooiste stukken! Goed om te lezen dat jullie ook zo van dit prachtige land genieten! XXXXXX