NSW weekend trip - Reisverslag uit Red Rock, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu NSW weekend trip - Reisverslag uit Red Rock, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu

NSW weekend trip

18 September 2015 | Australië, Red Rock

Vorig week weer een avontuurlijk lang weekend achter de rug, samen met Robert en Cisca (uit Port Macquarie).

Donderdagavond hadden we afgesproken op Platypus Flat campground, midden in Nymboi-Binderay National Park in New South Wales. Voor ons vanuit Brisbane 5,5u naar het zuiden, voor Robert en Cisca vanuit Port Macquarie 3,5u naar het noorden.

Om daar te komen was voor ons al een avontuur op zich... Op de kaart een oranje stippellijntje vanaf de echte weg naar de campground, dus met onze auto moet dat toch wel lukken dachten we... Nou, niet echt dus... Het pad werd steeds smaller en dichter begroeid (en het was inmiddels natuurlijk pikdonker), dus uiteindelijk toch maar besloten terug te gaan om het vanaf een andere kant te proberen. Dat ging gelukkig beter en om 22:00u ’s avonds (7 uur nadat we donderdagmiddag om 15:00u uit Brisbane waren we vertrokken) waren we dan EINDELIJK op de campsite! Heel mooi, langs een rivier.

Vrijdagochtend: Simon (en ik, en Robert, en Cisca) super blij met z’n koffiemachine die hij in de canopy heeft gebouwd. Voor ons geen oploskoffie meer tijdens het kamperen, maar een verse cappuccino! Daarna een aantal 4WD bush tracks door het National Park gedaan en ’s avonds heerlijk in de bush gekampeerd met een enorm kampvuur.

Zaterdag richting onze volgende bestemming: Pebbly Beach. Heeft uiteindelijk even geduurd, want een van de 4WD tracks bleek toch niet echt begaanbaar.
Robert en Cisca waren naar beneden gereden om te kijken hoe de track was. Besloten dat de track niet goed genoeg was, maar toen konden ze niet meer terug omhoog komen! Gelukkig heeft de recovery gear ons niet in de steek gelaten. Met de winch (lier) op onze auto en een aantal straps hebben we ze weer omhoog gelierd. All good! Tot zover... Even later een omgevallen boom over de weg! Maar ook daar laten we ons niet door tegen houden – de mannen even met de kettingzaag in de weer en we konden weer verder.
Laatste opstakel voor Pebby Beach: creek crossing die je alleen met low tide zou kunnen doen. Daar gaan we natuurlijk niet op wachten, dus de oversteek gewaagd 2u voor low tide en veilig de overkant gehaald! Hele mooie campground aan het strand – met dolfijnen!

Op zondag gingen Robert en Cisca weer richting huis en wij hoopten via Ten Mile Beach op Black Rocks campground aan te komen. Helaas... De toegang vanaf het strand bestond niet meer! Waarschijnlijk weggeslagen in een eerdere storm. Dus maar weer omkeren... Niet dus! Stuck in het zachte zand! Strand helemaal verlaten en het begon inmiddels ook al donker te worden. Again, recovery gear has saved us. Met de max-tracks (langwerpige rubber “matten” die je onder de wielen legt zodat de wielen zich niet ingraven) waren we er gelukkig zo weer uit. Na een omweg van ongeveer 1,5u hebben we vanaf de andere kant de campground bereikt. Camp opgezet en toen de auto gestart voor een warme douche... Niks... Auto start niet! Dan maar geen douche en dat starten daar kijken we morgen wel naar. Volgende ochtend: nee hoor, nog steeds niet starten. Problemen met de startmotor! Laten we dan maar gebruik maken van de road side assist die bij de autoverzekering zit (geluk bij een ongeluk dat we gsm beriek hadden). Tow truck gekomen, die eigenlijk te klein en te licht was voor onze auto: met zijn voorwielen in de lucht toen de auto achterop werd gelierd, haha. De auto bij de dichtstbijzijnde mechanic gebracht, daar ging onze vrije maandag... Gelukkig heeft het niet heel erg lang geduurd om het probleem te verhelpen; rond 17:00u ’s middags waren we uiteindelijk toch weer veilig thuis in Brissie.

Maar al met al was het dus een erg avontuurlijk en gezellig weekend!

• 27 September 2015 - 13:32

Marijke:

Klinkt weer als een mooi avontuur!

• 27 September 2015 - 18:02

Marleen:

Wat een prachtig avontuur hebben jullie weer beleeft en hoeveel volgen er nog ? maar dit was er een voor in het dikke boek. de auto opgehaald en een takke pad enz enz geweldig kids blijf genieten
    kus ma en arend xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 29 September 2015 - 00:34

Mathijs:

Super mooie trip weer dus! Goed bezig, nog steeds plannen voor de rond rit rond Oz?