Scenic Rim & Cambanoora Gorge 4WD trip - Reisverslag uit Boonah, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu Scenic Rim & Cambanoora Gorge 4WD trip - Reisverslag uit Boonah, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu

Scenic Rim & Cambanoora Gorge 4WD trip

09 Augustus 2014 | Australië, Boonah

Het werd tijd om onze nieuwe auto, Toyota Hilux, te testen; vorig weekend een 4WD trip door Scenic Rim en Cambanoora Gorge gedaan, met 14 creek crossings door de Condamine River.
Was wel een beetje koud (tis tenslotte nog steeds winter), maar daarom niet minder gezellig!

Zaterdagochtend met z'n allen verzameld bij het Flavours Cafe in Boonah (ongeveer 1,5 ten zuiden van Brisbane), en vanaf daar een mooie trip gemaakt over Scenic Rim op de grens tussen QLD en NSW.
Iedereen was weer van de partij: Darryl/Tracey/Daniel/Anthony, Tony/Mandy/Rylee (en Chelsea, 8 weken jonge pup, mocht ook voor de 1e keer mee), Kaz/Mayo, en wij 2tjes.
Tijdens de trip ook Queen Mary falls bezocht, waar na een lange droge periode erg weinig water naar beneden kwam.

's Avonds kamp opgezet in de bush, kampvuur aangestoken (was deze keer ook echt nodig om warm te blijven), en Tracey en Mandy hebben een roast dinner in de camp ovens bereid - heerlijk! Chicken, Silverside (beef), potatoes/pumpkin/onion, gevolgd door home made tiramisu en/of verse appelflappen gebakken in het kampvuur. Yummie, wat hebben we gesmuld!

Zondag de rest van Scenic Rim en Cambanoora Gorge afgereden om uiteindelijk bij Moogerah Dam uit te komen waar we geluncht hebben.
Waarschijnlijk zag ons konvooi van auto's er gevaarlijk uit, want we zijn 2x(!) aangehouden voor alcohol en drugs test! En dat op zondagmorgen... Daar zijn we uiteraard allemaal zonder problemen doorheen gekomen.

En de auto heeft het ook allemaal prima gedaan en doorstaan, al zijn we nog lang niet klaar met off road proof maken!
Wordt vervolgd...

• 18 Augustus 2014 - 11:21

Marijke:

Wat is het toch afzien bij jullie in de winter.... Mooie nieuwe auto hoor! Aan het eind van de trip glom ie vast niet meer zo mooi als op de eerste foto!

• 18 Augustus 2014 - 13:16

Maar t was echt heel koud hoor! We hadden 's avonds zelfs jassen aan!

• 18 Augustus 2014 - 17:21

Nanine En Sven:

Gelukkig ook al eea op FB gevolgd, maar weer mooi om te zien! Ook wel weer zo'n tentconstructie op het dak van de nieuwe 4WD? Lijkt me beter dan op de grond met creepy crawlies.. :-) Blij dat jullie zo genieten van dit prachtige land, hoorde van pa en ma nog meer mooie plannen! Ben benieuwd! Liefs, ook van Sven