Easter down under - Reisverslag uit Stanthorpe, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu Easter down under - Reisverslag uit Stanthorpe, Australië van simonlisettedownunder - WaarBenJij.nu

Easter down under

18 April 2014 | Australië, Stanthorpe

Weer een 10-daagse super-vakantie (en avontuur) gehad!
Van vrijdag 18 april t/m zondag 27 april waren we vrij en natuurlijk op pad geweest.

Ditmaal zijn we richting Stanthorpe gegaan, ten zuidwesten van Brissie, op de grens van QLD met NSW.

Mooie 4WD track gedaan door "Granite Country", Girraween National Park.
In de bush gekampeerd en Bald Rock beklommen.
"Walk to the top of Australia's second-largest monolith for fabulous views north towards the Main Range and the Border Ranges and west to Girraween National Park."
Een fabulous view was het zeker! Het was een hele klim maar het uitzicht maakte alles goed.
En bovenop de "rock" hoorden we ineens een bekende taal: Nederlanders! Wat is de wereld toch klein...
Daarna hebben we overnacht op de Bald Rock camping area.

De volgende dag door naar een track door Sundown National Park.
Weer genoten van de mooie natuur, de adembenemende uitzichten en het kamperen in de bush.

Uiteindelijk waren we de "kou" ;-) van de bergen wel een beetje zat en zijn we naar Coolangatta / Tweed Heads aan de kust gereden.
Twee dagen lekker relaxed op een camping daar gestaan.

Op donderdag zijn we aan boord gegaan van de houseboat "Sundancer" voor Odin's 30th birthday party. Met totaal 12 man/vrouw lekker 4 dagen cruisen over de Tweed River, jetski varen, kitesurfen, bbq-en, vissen, zwemmen, eten, drinken, en feesten natuurlijk!

Heel veel (veel te veel) mooie foto's en filmpjes gemaakt; ik hoop dat bijgevoegde selectie een indruk geeft van onze mooie ervaringen!

• 02 Mei 2014 - 13:57

Wiebo+mien:

Mooie lange vakantie tot 27 mei ;-) daarmee maak je ons nog meer jaloers.
    Mooi hoor zoals jullie het voor elkaar hebben met de 4WD en het kamperen.
    En een pracht pizza van Simon, italiaanse complimenten hoor !en op een echt houtvuur gebakken !
    vraagje: wat zat er in die diepvries doos aan boord ? bevroren paling; shrimps; we zijn benieuwd,
    liefs W&M

• 02 Mei 2014 - 14:09

Haha, oops... Het voelde wel als een heeeeele lange vakantie.
    Pizza was gebakken op een echte gas bbq; kampvuur is warm om warm te blijven 's avonds.
    Diepvriesdoos? Die blauwe kist bedoel je? Dat is een eski (koelbox), gevuld met ijs en bier.
    xx

• 03 Mei 2014 - 02:51

Martine:

Dat was vast een gave vakantie. Wat een mooie plaatjes weer.
    En ja, de pizza zag er goed uit ;-).
    Snel weer even skypen om bij te praten.
    xx Martine